LINUX.ORG.RU

Релиз OpenTTD 1.8.0-RC1 - проекту нужны тестировщики!

 


1

1

OpenTTD — это компьютерная игра, целью которой является создание и развитие транспортной компании для получения максимальных прибылей и рейтингов. OpenTTD - транспортная экономическая стратегия реального времени, созданная как клон популярной игры Transport Tycoon Deluxe.

Основные изменения:

  • Тип самолётов, длина поездов и NewGRF промышленности отображаются более чётко.
  • Окна расположены более кдобно, и теперь можно включить опцию позволяющую закрывать окна правой кнопкой мыши.
  • Банкротство происходит только после того как было выплачено возмещение за все оборотные активы, и теперь компании с небольшим бюджетом управляемые компьютером (AI) не будут так быстро закрываться.
  • Улучшена производительность.
  • Для пользователей использующих оригинальные наборы графики: Улучшено взаимодействие дополнитетельной графики климата.

Разработчики просят о помощи в тестировании данной версии для обнаружения и исправления ошибок перед грядущим релизом OpenTTD 1.8.0:

1.8 is coming like a train, the wagons carry feature polish, adjustments to things bothering for years, bug fixes, performance improvements, ...

You can read about all the changes in the changelog; please help testing the release for 2018, so it becomes the best Tetris clone ever.

- OpenTTD Team

>>> CHANGELOG

>>> СКАЧАТЬ (тестовые сборки)

>>> xUSSR Set - /nightlies/LATEST (набор русской железнодорожной графики для OpenTTD)

>>> Open.TTDRussia.net (русскоязычный сайт про OpenTTD)

>>> Учебник для OpenTTD

>>> Подробности

★★★★★

Проверено: jollheef ()

эх, как хочется свободную графику для OpenXCOM. пусть хоть отсюда, пусть хоть будут расы Поездоидов и Самолёидов, лишь бы было играбельно

ps. мы давным-давно с товарищем делали игрушку в духе Xcom, пусть и упрощённую по управлению, под названием *Last Warning*. Так единственная раса, которая была готова, была похожа на огурцы - мы её так и назвали, раса Опохмелоидов.

buratino ★★★ ()

Банкростсво происходит только после того как было выплачено возмещение за все оборотные активы, и теперь компании с небольшим бюджетом управляемые компьютером (AI) не будут так быстро закрываться.

The monthly calculation for infrastructure costs was being done before doing the bankruptcy check. This patch swaps the checking order so that the infrastrucure costs are done after the bankruptcy check. This will avoid many false AI bankrupts.

duraki ★★ ()
Ответ на: комментарий от linuks

Уже вроде готов релиз:

http://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/openttd/binaries/releases/1.8.0/changelog...

Ченжлог релиза шикарен.

1.8.0 (2018-04-01)
------------------------------------------------------------------------
(None)


1.8.0-RC1 (2018-03-21)
------------------------------------------------------------------------
- Feature: [GFX] Climate-specific Action5 extra airport sprites [FS#6664] (r27976)
- Feature: Draw vertical separators at tile distance in the train depot GUI (r27938, r27899)
- Feature: [Build] MSVC 2017 project file generator. Most noticeable, std:c++latest is enabled (r27920, r27919, r27918, r27917)
- Feature: [Build] Project file generator for kdevelop 4/5 [FS#6577] (r27897)
- Feature: Add option to close windows with right click [FS#4950] (r27826, r27825)
- Feature: Vehicle Group Info: Add profits and occupancy display to group vehicle list (r27822)
- Feature: Display aircraft type in vehicle preview/purchase/detail windows (r27802, r27799, r27797)
- Change: [NewGRF] Various performance improvements to resolving VA2 (r27989, r27985, r27984, r27983, r27982)
- Change: [NewGRF] Increase maximum allowed vehicle sprite size to reduce clipping of ships (r27987)
- Change: Check companies for bankruptcy before subtracting reoccuring monthly costs [FS#6679] (r27981)
- Change: [GFX] Replace the office building sprite on various toyland airports with a better fitting sprite [FS#6664] (r27977)
- Change: [GFX] The switch-toolbar icon contained pixels from the fire cycle. Replace the whole icon with a new version [FS#6654] (r27961)
- Change: Reword texts in industry view, when stockpiling is used (r27952)
- Change: Remove the gap between windows when positioning them after opening [FS#6568] (r27934, r27900)
- Change: [Build] Enable usage of static_assert for MSVC (r27916)
- Change: [Build] Preserve PKG_CONFIG_PATH and PKG_CONFIG_LIBDIR environment variables in config.cache file [FS#6614] (r27902)
- Change: Do not cancel headquarter construction and engine-preview-query when shift-clicking (r27889)
- Change: Parse extmidi command string for parameters to pass on (r27834)
- Change: Draw images in centre of buttons (r27829, r27821)
- Fix: Store the map variety setting in the savegame like the other mapgen settings, so restarting maps considers it [FS#6673] (r27978)
- Fix: Hair selection was missing one option [FS#6642] (r27975)
- Fix: Avoid tile operations outside map border when building lock [FS#6662] (r27973)
- Fix: Catenary sprites got mixed up for depots [FS#6670] (r27972)
- Fix: Make automatic window-positioning RTL-aware (r27934, r27900)
- Fix: Automatic window-positioning now uses GUI-scale/style dependent sizes/distances instead of fixed pixel values (r27934, r27900)
- Fix: [NewGRF] While executing random triggers, var 5F should include the new triggers (r27928)
- Fix: [NewGRF] Reset used random triggers only after all A123 chains have been resolved, so that all RA2 in all chains can test the shared triggers (r27928)
- Fix: [NewGRF] Industry random triggers are stored per tile, even when randomising the shared random bits of the parent industry (r27928)
- Fix: [NPF] Reserved track bits were not accounted for when trying to find any safe position (r27912)
- Fix: Do not modify argv[0] [FS#6575] (r27886)
- Fix: Do not search directories when opening ini files as we already have their full path [FS#6421] (r27816)
- Fix: Road tunnel/bridge heads have no trackbits wrt. catenary drawing (r27812)
Или это первоапрельская шутка?

changelog.txt | 15:52 01-04-18 | 3342

atsym ★★★★★ ()