Вот интересный анонс игры написанной на Флаш, серверная часть и ИИ написаны на ЦЛ (сбцл):
Well, briefly - Erlang was used for:
1. keeping state of player's armies in DB
2. server side functionality of all actions a player does in the "console" - creating & joining game, customizing army, chat, ranks
3. managing Amazon EC2 instances of battle servers written in Common Lisp
4. web server - feeding clients with swf, images, music, ...
We didn't have a need to use Erlang's distributed stuff yet.
Battle server is written completely in Common Lisp (no C library used). We use SBCL (www.sbcl.org) which proved to be an absolutely fantastic development *and* production tool (we had just one minor hassle with garbage collector conservatism). It is used for all the actual game computation:
1. keeping correct state of world (collision detection, ...)
2. pathfinding
3. AI
https://www.neuroarena.com/index.html
http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=533876

Вы не можете добавлять комментарии в эту тему. Тема перемещена в архив.
Похожие темы
- Форум [lisp][cl][clos] Интервью с Лисп-хакером Edi Weitz (2012)
- Форум [игры] Есть тут игроки в Spring RTS? (2010)
- Форум Luxoft: Senior C++ Developer (Сингапур) (2011)
- Форум [OilRush] Интервью с Д.Шергином (2010)
- Форум Не работает route в OpenVPN Connect (Android) (2017)
- Форум Senior C++ Developer (Сингапур) (2011)
- Форум Вакансии разработчиков с переездом в ОАЭ (Дубай) (2016)
- Форум [баян]языки программирования если бы они были религией (2011)
- Форум OpenVPN и телефоны Fanvil (2018)
- Форум настройка аутентификации в SQUID (2012)